Saturday, 19 March 2011


LCD Text Generator at TextSpace.net

Cinte Ngok-Ngek

Jam di lappy menunjukan pukul 4 pagi.Teman sebilik aku sudah hanyut dibuai mimpi,Entah apa yang di mimpinya aku pun tak tahu..asyik-asyik tersenyum..Dari raut wajahnya aku dpt bayangkan,konfom dia mimpi yang indah-indah belaka..hakhakhak.Biar lah dia mengecapi keindahan mimpinya itu,"jangan mimpi basah sudah la"terlintas kata-kata nakal di dalam hati kecil ku ini..

Tapi persoalannya mengapa aku masih belum tido..Saat dan ketika ini,aku ingin meluahkan apa yang tersirat di lubuk hati suciku ini..cewaahhhh...

Awak tolong la dgr luahan hati saya...
Sayang.. 
Apa yang ku katakan 
Apa yang ku rasakan 
Belum pernah dialami Demimu segala ku kurniakan 
Susah ku senangkan 
Apa sahaja dipenuhi 
Di hati
Dan masih lagi engkau bertanya 
Sejauh manakah cinta 
Penjelasan ku sebenar-benarnya
Sampai, tubuh tak bernyawa 
Sampai, ku ke pangkuannya 
Biar jasad tak dilihat zahir 
Cintaku kan tetapkan hadir
Andai dikurnia syurga 
kan ku tunggu di luarnya 
jika ditanya mengapa? 
Jawapan ku menunggu.. 
Kau SAMPAI dahulu.. 
Mudahnya sekadar bermadah 
Hingga kau meragui 
Keikhlasan sanubari 
Sedangkan racun pun kan ku telan 
Andai kau menyatakan ia madu kepadaku 
Oh sungguh.. 
Dan masih lagi kau bertanya 
Sedalam manakah cinta? 
Lafaz ikrarku buat selamanya...
Katakan sayang.. 
bagaimanakah harus ku hidup.. tanpa dirimu 
Sedangkan separuhnya di jiwaku, 
bersamamu...


Sudah menjadi kebiasaan ku..Selepas aku menaip mesti aku membacanya kembali dengan nada yang agak kuat..Tiba-tiba kedengaran suara sumbang"dah la tu.. hang pi tidok la nakai weiii..Lagi hang dok baca ayat jiwang hang tu,sat g runtuh dinding bilik ni."

Pada ketika ini aku tidak mampu menahan gelak ketawa ku..kah..kahh..kahhhhhh..."Perasaan jiwangku hilang sekelip mata"Sebelum aku tido aku sempat penyepak teman sebilik aku...hohohoho

Cinte

aku memiliki sebuah kisah cinta yang memberikanku sebuah pengajaran tentangnya. Ini bukanlah sebuah kisah cinta hebat dan mengagumkan seperti dalam novel-novel romantis, tetapi tetap bagiku ia adalah kisah yang jauh lebih mengagumkan dari semua novela tersebut.
Ini adalah kisah cinta ayahku, Mohammed Huda Alhabsyi dan ibuku, Yasmine Ghauri. Mereka bertemu di sebuah majlis resepsi pernikahan dan kata ayahku dia jatuh cinta pada pandangan pertama ketika ibuku masuk ke dalam ruangan. Saat itu dia tahu, inilah wanita yang akan dikahwininya. Ia menjadi kenyataan dan mereka telah bernikah selama 40 tahun dengan tiga orang anak. Aku anak sulung, telah berkahwin dan memberikan mereka dua orang cucu. Ibu bapaku hidup bahagia dan selama bertahun-tahun telah menjadi ibu bapa yang sangat baik bagi kami, membimbing kami dengan penuh cinta kasih dan kebijaksanaan.
Aku teringat suatu hari ketika aku masih berusia belasan tahun. Beberapa jiran kami mengajak ibuku pergi ke pembukaan pasaraya yang menjual alat-alat keperluan rumah tangga. Mereka mengatakan hari pembukaan adalah waktu terbaik untuk berbelanja barang keperluan kerana barang sangat murah dengan kualiti yang berpatutan.
Tapi ibuku menolaknya kerana ayahku sebentar lagi akan pulang dari kerja. Kata ibuku,”Ibu tak akan pernah meninggalkan ayahmu sendirian”.
Perkara itu yang selalu ditegaskan oleh ibuku kepadaku. Apapun yang terjadi, sebagai seorang wanita, aku wajib bersikap baik terhadap suamiku dan selalu menemaninya dalam keadaan apapun, baik miskin, kaya, sihat mahupun sakit. Seorang wanita harus menjadi teman hidup suaminya. Banyak orang tertawa mendengar hal itu. Menurut mereka, itu hanyalah lafaz janji pernikahan, omongan kosong belaka. Tapi aku tetap mempercayai nasihat ibuku.
Sampai suatu hari, bertahun-tahun kemudian, kami sekeluarga mengalami berita duka. Setelah ulang tahun ibuku yang ke-59, ibuku terjatuh di kamar mandi dan menjadi lumpuh. Doktor mengatakan kalau saraf tulang belakang ibuku tidak berfungsi lagi, dia harus menghabiskan sisa hidupnya di pembaringan.
Ayahku, seorang lelaki yang masih sihat di usia tuanya. Tetapi dia tetap setia merawat ibuku, menyuapinya, bercerita segala hal dan membisikkan kata-kata cinta pada ibu. Ayahku tak pernah meninggalkannya. Selama bertahun-tahun, hampir setiap hari ayahku selalu menemaninya. Ayahku pernah mengilatkan kuku tangan ibuku, dan ketika ibuku bertanya ,”Untuk apa kau lakukan itu? Aku sudah sangat tua dan hodoh sekali”.
Ayahku menjawab, “Aku ingin kau tetap merasa cantik”.
Begitulah pekerjaan ayahku sehari-hari, merawat ibuku dengan penuh kelembutan dan kasih sayang.
Suatu hari ibu berkata padaku sambil tersenyum,”Kau tahu, Linda. Ayahmu tak akan pernah meninggalkan aku…kau tahu kenapa?”
Aku menggeleng, dan ibuku berkata, “Kerana aku tak pernah meninggalkannya…”
Itulah kisah cinta ayahku, Mohammed Huda Alhabsyi dan Ibuku, Yasmine Ghauri, mereka memberikan kami anak-anaknya pelajaran tentang tanggungjawab, kesetiaan, rasa hormat, saling menghargai, kebersamaan, dan cinta kasih. Bukan dengan kata-kata, tapi mereka memberikan contoh dari kehidupannya.

Friday, 18 March 2011

Malique & Najwa-Senyum

Senyum senyum senyum
Senyum senyum

Kacak luar
Kacak dalam
Kacak dengar sini
Kalau saya senyum
Awak mesti senyum sekali
Kalau kita senyum
Semua orang berjangkit
Bila semua orang senyum
Dunia tiada penyakit


Senyum
Tak perlu kata apa-apa
Senyum
Tak perlu kata apa-apa
Senyum
Tak perlu kata apa-apa
Senyum
tak perlu kata apa-apa

Akhirnya sempurna tiga album pertama
Bunyi macam koleksi hits terbaik orang lama
Dah ku kata ku takkan henti sampai tua bangka
Kalau habis abjad aku rap dengan angka
Satu dua tiga anugerah diterima
Oh itu tahun lepas tahun ini cuma dua
Tersenyum tiap kali kalah dengan Nurhaliza
Ditertawakan oleh anakku Inca Medina

Oh Inca Medina orang secantik nama
Cantik luar cantik dalam cantik macam mama
Hati macam grandmanya anginnya macam papa
Kalau dah merajuk nampak muncung sampai sana
Sebelum jadi drama dah tahu nak buat apa
Nyanyi balik lagu ayat lama ayat mama
Wanita hari ini jaga sensitiviti
Kalau buah hati merajuk boleh cuba ayat ini

Ay cantik luar cantik dalam cantik dengar sini
Kalau cantik senyum cantik mesti cantik lagi
Senyum sikit nak tengok ada tak lesung pipit
Kalau tak ada pun aku masih mahu cubit

Ay buai tinggi-tinggi sampai ke puncak awan
Dengan kumulus dan nimbus aku berkawan
Aku bukan rupawan aku bukan jutawan
Tapi aku punya satu senyuman yang menawan

Baru mukadimah nampak macam sudah tertawan
Dengar kata hati perasaan jangan dilawan
Kalau takut mula-mula kita boleh berkawan
Duduk dulu biar ku belanja kopi secawan
Apa rasa sentiasa jadi bahan perhatian
Apa rasa jadi cantik kacuk cina pakistan
Apa rasa jadi seksi suka tak diperhatikan
Apa rasanya terima bertubi-tubi puji-pujian

Tu boleh pun senyum cantiknya gigi
Sepuluh markah penuh seharusnya ku beri
Wanita hari ini harus pepandai puji
Kalau dia jual mahal boleh cuba lagu ini

Ay cantik luar cantik dalam cantik dengar sini
Kalau cantik senyum cantik mesti cantik lagi
Senyum sikit nak tengok ada tak lesung pipit
Kalau tak ada pun aku masih mahu cubit

B.o.B - Magic ft. Rivers Cuomo [Official Music Video]

Thursday, 17 March 2011

Zivilia Band Aishiteru With Lyrics flv

Ichigo vs Aizen Round 2 Part 1/2 | English Sub

Kepade Kwn2 yg M'gnli ku & Tidak...

salam semua!aq nk ucp kn trme ksik kt kwn aq..t'utme pisol..cbb dy la..yg buat aq jdi gler..huhuu..aq arp spe2 yg bce notice nie..frez la nge aq..aq bkn yew bdax baik,nakal 2..kalah la bdax2..law xpcye bley tye pisol @ pali..hahaha..status aq,bkn single & bkn khwin..tpi dh b'pacaran...soe kpde *****...bkn niat nk mlukn awk..aq ade 1 cite..sal aq & pisol..kpde pisol,jgn marah yew!..mse 2,aq form 3 law xclp..aq nge pisol ponteng solat (jahat tol)..cm bese,law aq ponteng..msti ade projek..aq bgi nme projek nie G.B.G....mksud yew,geng masuk blik gru..aq nge pisol slalu msuk blik gru time owg kumpul di surau..stiap ary,stiap bulan..hahaha...aq msuk blik gru,bkn yew aq curi..aq cme main compter..ade kew ptuk???gru biarkn jew compter on jew..law 1,xpew gk..nie 10 skli on..aduyai..maaf yew gru2 skola sesma..hahaha...lain kli sila psti kn off sblom kuar..huhuu..law x,pisol & aq akn msuk..hahaha...skrg aq dh xbuat keje cm2..cbb aq dh jdi alumnai t'mude di sesma..pisol pown dh jdi alumnai t'mude gk..hahaha...korg msti dh bley agk kn??knp kte owg jdi alumnai t'mude..huhuu..tpi kte org..bkn kne buang..kte org pndah..jahat kte org,xprnh ag kne tngkp..hahaha...aq xthu dh nk tuliz pew...aq dh sumbat ea..k la,kpde smua yg b'umur 17 tahun...gud luck!spm thun nie!assalamualaikum dan salam 1 malaysia..huhuu..najid kte,bkn aq..hahaha..

Dari Anas bin Malik r.a katanya:”Rasulullah s.a.w bertemu dengan beberapa orang anak lalu baginda memberi salam kepada mereka.”

(Muslim)

Huraian
Rasulullah s.a.w adalah manusia sempurna yang kaya dengan sifat-sifat yang terpuji. Justeru, baginda adalah orang yang wajib dicintai dan diteladani melebihi manusia yang lain. Bagindalah idola yang sepatutnya dipuja-puja oleh kita selaku umat Islam, dulu, kini dan selamanya sama ada oleh sesiapa sahaja, golongan remaja, kanak-kanak mahu pun dewasa. Jika kita hidup di zaman baginda, nescaya bagindalah orang terbaik yang sentiasa ingin kita tiru gaya hidupnya, penampilannya sepertimana para remaja kita sekarang yang memuja dan meniru apa sahaja yang dipakai, dibuat, dilakukan atau apa jua yang berkaitan dengan diri orang yang diminatinya. Semuanya baik belaka. Rasulullah contohnya pandai memikat hati sesiapa sahaja yang melihat atau merasa kehadiran baginda. Manakan tidak, baginda tidak pernah menyakiti hati sesiapa. Ketika bersalaman, baginda tidak melepaskan tangan sehingga yang dijabatnya itu melepaskannya. Rasulullah mengangkat tangan dan memberikan salam apabila melepasi kumpulan kanak-kanak sebagai tanda hormat dan kasih baginda kepada mereka, tidak kurang juga baginda menghormati orang-orang tua, kawan mahupun lawan. Inilah sifat sejati seorang yang pandai menjaga hati peminatnya. Baginda melakukan semua itu bukan untuk menjaga hati orang lain atau pun demi populariti dirinya sendiri sebagai seorang rasul tetapi dilakukan semua itu kerana ingin menjaga maruah Islam yang amat mulia. Baginda bukan menjadi fitnah kepada agama apalagi hingga membawa kesesatan kepada orang yang menyukainya.

Zivilia Band-Aishiteru

Menunggu sesuatu yang sangat menyebalkan bagiku
saat ku harus bersabar dan trus bersabar
menantikan kehadiran dirimu
entah sampai kapan aku harus menunggu

sesuatu yang sangat sulit tuk kujalani
hidup dalam kesendirian sepi tanpamu
kadang kuberpikir cari penggantimu
saat kau jauh disana
ooo…

*)
Gelisah sesaat saja tiada kabarmu kucuriga
entah penantianku takkan sia-sia
dan berikan satu jawaban pasti
entah sampai kapan aku harus bertahan

saat kau jauh disana rasa cemburu
merasuk kedalam pikiranku melayang
tak tentu arah tentang dirimu
apakah sama yang kau rasakan

reff:
walau raga kita terpisah jauh
namun hati kita selalu dekat
bila kau rindu pejamkan matamu
dan rasakan a a a aku


kekuatan cinta kita takkan pernah rapuh
terhapus ruang dan waktu
percayakan kesetiaan ini
akan tulus a a ai aishiteru

Bridge:
hapus sendiri pikiran melayang terbang
perasaan resah gelisah
jalani kenyataan hidup tanpa gairah

o…uo..
banyak segala misi dan ambisimu
akhiri semuanya cukup sampai disini
dan buktikan pengorbanan cintamu untukku
kumohon kau kembali

Di Saat Aku Mencintaimu-Dadali

Mengapa kau pergi
Mengapa kau pergi
Di saat aku mulai mencintaimu
Berharap engkau jadi kekasih hatiku
Malah kau pergi jauh dari hidupku

Menyendiri lagi
Menyendiri lagi
Di saat kau tinggalkan diriku pergi
Tak pernah ada yang menghiasi hariku
Di saat aku terbangun dari tidurku

Aku inginkan dirimu
Datang dan temui aku
Kan ku katakan padamu
Aku sangat mencintai dirimu
Aku inginkan dirimu
Datang dan temui aku
Kan ku katakan padamu
Aku sangat mencinta

Menyendiri lagi
Menyendiri lagi
Di saat kau tinggalkan diriku pergi
Tak pernah ada yang menghiasi hariku
Di saat aku terbangun dari tidurku

Aku inginkan dirimu
Datang dan temui aku
Kan ku katakan padamu
Aku sangat mencintai dirimu
Aku inginkan dirimu
Datang dan temui aku
Kan ku katakan padamu
Aku sangat mencinta

Semoga engkau kan mengerti
Tentang perasaan ini
Maaf ku telah terbuai
Akan indahnya cinta
Maaf sungguh ku tak bisa
Untuk kembali padamu
Maaf ku telah terbuai
Akan indahnya cinta

Aku inginkan dirimu
Datang dan temui aku
Kan ku katakan padamu
Aku sangat mencintai dirimu
Aku inginkan dirimu
Datang dan temui aku
Kan ku katakan padamu
Aku sangat mencinta

Aku inginkan diri mu
Datang dan temui aku
Kan ku katakan padamu
Aku sangat mencinta

Wednesday, 16 March 2011

"sayang sihat?dah makan?"
awak..dah lama awak x hntar msg2 macam ni kan..
masa tu awak ada..
sekarang awak da tak ada..
awak pergi mana??
kenapa awak tinggalkan saya..

masa awak ada..
enset saya selalu bunyi2,,
kjup2 awak mesej..
kadang2 awak col..
saya suke awk jrang col..kadang2 sya mlas sembang
tapi awak sentiasa mesej saya..
saya suka sangat..

sekarang awak dah tak der
enset saya terbiar sepi..

masa awak ada
awak tak bagi saya keluar malam
saya suka...
tu tandanya awak care pasal saya...
awak syang kat saya kan..

sekarang awak tak ada..
saya balik kol 2 pagi pon x ader orang nak marahh..
tak ada org peduli..

masa awak ada
saya selalu senyum sorang2 dlam kelas..
yelah..awak anta msg klakar..
nasib baik cikgu tak nampak...
nanti tak pasal2 dye tanya soalan kat saya..

sekarang awak tak ada...
saya duduk jer mengadap cikgu tu
mengantuk tau awak..

masa awak ada..
saya tak pernah boring..
saya boleh sentiasa mesej awak..
awak peneman saya..
thanks tau awak..

sekarang awak tak ada..
kalau saya boring..
enset pon takkan menghiburkan saya..
yelahh..awak dah tak mesej ngan saya..

awak...
semalam saya pergi karaoke dengan kawan2 saya..
saya nyanyi lagu "di saat aku mencintaimu" oleh dadali
saya tak tahan nak nangis wak..
saya teringat semua kesalahan saya kat awak..
tapi..saya tak nangis..nanti kawan2 risau..
kalu tak pon..dorang kate 'hek eleh,,emo lar plak time cam ni'

awakk,,
maafkan saya wak ea..
saya doakan awak bahagia di samping si dia
saya yakin..
si dia tu wanita yang bertuah di dunia sebab dapat awak..
saya tau,,
sebab..
dulu awak ada dgan sya..
bukan sekarang..
tapi saya selalu berdoa kat TUHAN,,
supaya awk dtg kat saya balik..
tu pun,,kalu jodoh awak dgan saya larr..
awakkk,,
maafkan saya wak ea...